Klachtenregeling
Heeft u een klacht over een van de zorgverleners van de Huisartsenpraktijk Bilthoven Noord of over de praktijkorganisatie? Wij stellen het op prijs dat u dit met ons bespreekt.
Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u en samen met u op te lossen. U kunt ons een brief schrijven of uw klacht telefonisch doorgeven aan de praktijkassistente. U kunt ook gebruik maken van ons klachtenformulier. Binnen een week na ontvangst van uw klacht nemen wij contact met u op om een en ander te bespreken. En samen met u tot een oplossing te komen.
Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Komt u er met ons niet uit of is het lastig voor u om het rechtstreeks met ons te bespreken? Dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris.
- De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem.
- De klachtenfunctionaris kan proberen te bemiddelen tussen u en de zorgverleners van de HBN.
- De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel.
- Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
U kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris door het klachtenformulier op de website van de Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE) te gebruiken. De klachtenfunctionaris is eventueel ook bereiken op telefoonnummer 088 – 022 91 90.
Geschilleninstantie
Als u er met uw huisarts ook na bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden in de folder in onze wachtkamer en op www.skge.nl/